Styrke- og stabilitetstræning hver tirsdag

Nyborg Triathlon Klub har hver tirsdag fra kl 19 til kl 20 træning i den lille gymnastiksal på 1. sal i Idrætsparken. Instruktører er på skift Rebecca Schnell Asmussen og Knud Alkærsig og her er hvad de selv siger om indholdet:

Rebecca: ”Jeg lægger vægt på at man kommer hele kroppen rundt og har nogle gange et fokuspunkt. Det vigtigste er, at øvelsen bliver gjort rigtigt og kontrolleret. Øvelserne tilpasses den enkeltes niveau. Jeg lægger vægt på, at det er styrketræning – ikke konditionstræning, men derfor kan man godt få lidt sved på panden. Jeg kører det samme program ca. 4 gange før jeg skifter, for at man kan komme godt ind i øvelserne, men også så kroppen prøver noget nyt engang i mellem. Det er primært individuelle øvelser, men man kan blive delt op i små grupper.”

Knud: ”Træningen går ud på at hæve det fysiske niveau, og der er helt sikkert plads til alle.
Generelt er core træning vigtigt for alle, da der gerne skal være balance mellem for og bagside.
Hvad laver vi så? Der kan være lidt puls træning, styrketræning, koordinationstræning og åndedrætstræning. Det kan være intervalbaseret eller holdøvelser.
Det vil helt klart være skadesforbyggende, og er man lettere skadet, er det en god måde at komme i gang igen. Træning for alle fra begynder til hardcore atleter.”

Kik forbi og se om det var noget for dig!

Måske synes du også om...